You are here:
ACT eğitimi Şeyda Betül Kılıç ve Helin Göksu ile sizlerle birlikte

Süreç Temelli Kabul ve Adanmışlık Terapisi (ACT) Eğitimi

  • Süre: 13 hafta (Her çarşamba bir oturum, 20.00-23.00) olmak üzere toplamda 40 saat. 
  • Kimler Katılabilir: Psikologlar, psikiyatrlar, psikolojik danışmanlar ve alan öğrencileri, mental sağlık alanında çalışan diğer profesyoneller.
  • Tarih: 5 Şubat Çarşamba başlangıç olmak üzere; 12,19,26 Şubat.  5,12,19,26 Mart. 2,9,16,23,30 Nisan.
  • Katılım Belgesi: Eğitim sonunda katılım belgesi verilecektir.

Original price was: ₺12.500,00.Current price is: ₺11.500,00. (KDV Dahildir)

ACT eğitimi Şeyda Betül Kılıç ve Helin Göksu ile sizlerle birlikte

Süreç Temelli Kabul ve Adanmışlık Terapisi (ACT) Eğitimi

  • Süre: 13 hafta (Her çarşamba bir oturum, 20.00-23.00) olmak üzere toplamda 40 saat. 
  • Kimler Katılabilir: Psikologlar, psikiyatrlar, psikolojik danışmanlar ve alan öğrencileri, mental sağlık alanında çalışan diğer profesyoneller.
  • Tarih: 5 Şubat Çarşamba başlangıç olmak üzere; 12,19,26 Şubat.  5,12,19,26 Mart. 2,9,16,23,30 Nisan.
  • Katılım Belgesi: Eğitim sonunda katılım belgesi verilecektir.

Original price was: ₺12.500,00.Current price is: ₺11.500,00. (KDV Dahildir)

Tarih

5 Şubat Çarşamba başlangıç olmak üzere; 12,19,26 Şubat.  5,12,19 26 Mart. 2,9,16,23, 30 Nisan.

Süre

13 hafta olmak üzere toplamda 40 saat.

Saat

20.00 - 23.00

What you'll learn

Süreç Temelli Kabul ve Adanmışlık Terapisi (ACT) Eğitimi

13 hafta boyunca, her hafta bir oturum şeklinde gerçekleştireceğimiz Süreç Temelli Kabul ve Adanmışlık Terapisi (ACT) Eğitimi ile ACT’ın temel süreçlerini süreç temelli terapi yaklaşımı çerçevesinde derinlemesine ele alacağız. Bu eğitim, geleneksel terapi eğitimlerinden farklı olarak, bireylerin biyopsikososyal süreçlerine odaklanarak terapiyi daha esnek ve kişiselleştirilmiş bir yaklaşımla uygulamanızı sağlayacak.

Süreç Temelli Terapi Yaklaşımı Nedir?

Süreç temelli terapi, “sendromlar için protokoller” yaklaşımının aksine; danışanın yaşadığı semptom ve sorunların altında yatan psikolojik süreçleri anlamaya odaklanır. Bu yaklaşımla, her bireyin kendine özgü süreçleri göz önünde bulundurularak tedavi, kişisel ihtiyaçlara göre şekillendirilir. Bu sayede terapi, daha esnek ve danışanın değişen koşullarına uygun hale getirilir.

Bu eğitimde, ACT’ın altı temel sürecini süreç temelli terapi perspektifiyle uygulamalı olarak öğreneceğiz. Danışanların ihtiyaçlarına göre hangi süreçlerin nasıl ele alınacağını ve terapiyi nasıl kişiselleştireceğimizi anlatacağız.

Neden Bu Eğitim Farklı?

Diğer Türkçe ACT eğitimlerinden farklı olarak, bu eğitim temel, orta ve ileri düzeyler şeklinde bölünmemiştir. Çünkü bu, ACT’ın temel felsefesiyle örtüşmemektedir. Eğitimimiz bir bütün olarak tasarlanmıştır ve tamamladığınızda, hem ‘temel’ hem ‘orta’ hem de ‘ileri’ düzey bilgileri kapsamlı bir şekilde öğrenmiş olacaksınız.

Eğitim süresince, Kabul ve Adanmışlık Terapisi (ACT) modelinin temel süreçleri adım adım anlatılacaktır.  Prof. Steven Hayes‘in geliştirdiği prensipler ışığında, ACT’ı süreç temelli terapi yaklaşımıyla daha esnek ve kişiselleştirilmiş ve uygulamalı bir şekilde öğreneceğiz. Eğitim sonunda, terapiyi danışanlarımızın değişen psikolojik süreçlerine uygun olarak nasıl şekillendirebileceğimizi derinlemesine olarak öğrenmiş olacağız.

Eğitim İçeriği:

Süreç Temelli Terapiler: Bu bölümde, bireylerin yaşadığı psikolojik zorlukların altında yatan süreçler üzerinde durarak, tedaviyi danışanların bireysel ihtiyaçlarına göre nasıl şekillendireceğimizi öğreneceğiz

Süreç Temelli İşlevsel Analiz (Network Analiz) ve Değişim Süreci: Danışanların içsel süreçlerini anlamak ve danışanın davranışlarının fonksiyonunu tespit etmeyi ve bu süreçlerde nasıl değişiklikler yaratabileceğimizi grup çalışmaları yapacağız.

RFT (İlişkisel Çerçeve Kuramı): İlişkisel çerçeve kuramını kullanarak düşünceler ve dil arasındaki ilişkileri nasıl anlayacağımızı öğreneceğiz.

İşlevsel Bağlamsalcılık ve Davranışçılık: Bağlamın terapide nasıl belirleneceğini ve bağlamda ortaya çıkan davranışların fonksiyonunu fark ederek nasıl müdahalelerde bulunabileceğimizi uygulamalı olarak öğreneceğiz.

Psikolojik Esneklik: Danışanların zorlayıcı düşünce ve duygularla daha esnek bir şekilde baş etmelerine nasıl yardımcı olacağımızı keşfedeceğiz. Danışanların rahatsız edici düşünceleriyle mücadele etmek yerine, onlara yer açma ve kabul becerilerini geliştirme yöntemlerini inceleyeceğiz.

ACT’ın Altıgen Modeli: Psikolojik esnekliğin temelini oluşturan bu modeli derinlemesine inceleyerek farkındalık ve kabul süreçlerini nasıl entegre edeceğimizi çalışacağız.

Bilişsel Birleşme-Ayrışma: Zorlayıcı duygu ve düşüncelerle başa çıkma yollarını, bilişsel füzyon ve defüzyon süreçlerini seanslarda nasıl kullanacağımızı öğreneceğiz.

Füzyon ve Defüzyon Seans Örnekleri: Bilişsel defüzyon süreçlerini pratik ederek seanslarda nasıl etkili kullanabileceğimizi öğreneceğiz.

Kabul: Süreç temelli terapi yaklaşımları ile duygulara yer açma becerilerini geliştirip kabul süreçlerini seans içinde nasıl uygulayacağımızı pratik edeceğiz.

Deneyimsel Kaçınma: Danışanların deneyimsel kaçınma ve kontrol davranışlarını fark ederek, bu süreçlerde kabul ve farkındalık becerilerini nasıl güçlendireceğimizi uygulamalı olarak göreceğiz.

Yaratıcı Umutsuzluk: Seans sırasında yaratıcı umutsuzluğu kullanarak danışanların sorun yaşamaya devam ettiği anlarda farklı stratejilerini nasıl uygulayabileceğimizi keşfedeceğiz.

Şimdiki An Farkındalığı: Danışanların şimdiki ana odaklanma becerilerini geliştirmek ve ACT seanslarında bu becerileri nasıl uygulayacağımızı öğreneceğiz.

Mindfulness Egzersizleri: Anda kalma becerilerini geliştiren çeşitli mindfulness egzersizleri deneyimleyip bunları seanslarda nasıl kullanacağımızı uygulamalı olarak çalışacağız.

Kavramsal Benlik ve Bağlamsal Benlik: Danışanların kendilerini düşüncelerin ötesinde bir bütün olarak algılamalarına yardımcı olma yollarını keşfedeceğiz.

Psikolojik Katılıktan Psikolojik Esnekliğe Geçiş: Bağlam olarak kendilik, perspektif alma ve şefkat odaklı yaklaşımları seanslarda nasıl kullanabileceğimizi öğrenip pratik edeceğiz.

Değerler: Danışanların hayatında en önemli olan şeyleri keşfetmelerine yardımcı olup bu değerleri terapi sürecinde nasıl yönlendirici olarak kullanabileceğimizi keşfedeceğiz.

Değer Odaklı Eylemler: Değer Odaklı Davranışlar, değerler tarafından yönlendirilen ve hayatımıza anlam katan etkili yöntemlerdir.  ACT terapisinin amacı, diğer beş alandaki becerilerin geliştirilerek değer odaklı davranışların yerleşmesini sağlamaktır, bu bölümde bunları öğreneceğiz.

ACT Terapistinin Seansta Kullanabileceği Metaforlar:  ACT’da metafor kullanımı, terapinin temelinde yer alan soyut kavramları somutlaştırarak danışanların bu kavramları daha kolay anlamasını sağlar. Temel kavramlar, metaforlar aracılığıyla daha erişilebilir hale gelir. Bu nedenlerle, metaforlar ACT’de önemli bir araç olarak kullanılır ve terapinin etkinliğini artırır.

Hexaflex Dancing ve Vaka Örnekleri:  ACT’in altı temel süreç alanını temsil eden Hexaflex modelini daha esnek ve dinamik bir şekilde uygulamayı hedefleyen bir yaklaşımdır. Danışanın zorluklarına yönelik daha kişiselleştirilmiş ve bütünsel bir yaklaşım sunmak hedeflenir. Bu sayede terapist süreçler arasında duruma göre akışkan bir şekilde geçiş yapar.Bu uygulama, danışanın ihtiyaçlarına göre hangi sürecin vurgulanması gerektiğini esnek bir şekilde belirlemeye yardımcı olur ve tek bir protokole bağlı kalmak yerine, terapi sürecinin her bir aşamasının danışanın o anki deneyimine uyarlanmasına olanak tanır. 

Eğitim Detayları:

  • Süre: 13 hafta (Her çarşamba bir oturum, 20.00-23.00) olmak üzere toplamda 40 saat. 
  • Kimler Katılabilir: Psikologlar, psikiyatrlar, psikolojik danışmanlar ve alan öğrencileri, mental sağlık alanında çalışan diğer profesyoneller.
  • Tarih: 5 Şubat Çarşamba başlangıç olmak üzere; 

12,19,26 Şubat.  

5,12,19 26 Mart. 

2,9,16,23, 30 Nisan.

  • Yer: Online (Zoom platformu üzerinden)
  • Zoom aracılığıyla düzenlenecek bu eğitimin daha verimli geçmesi adına, katılımcıların internet bağlantısına sahip olmaları ve ders sırasında kulaklık takmaları tavsiye edilir. Eğitim süresince katılımcıların kameralarının açık tutulması gerekmektedir. Hem katılımcıların hem de bulundukları ortamın gizliliği, katılımcıların sorumluluğundadır. Eğitim sırasında izin alınmadan görüntü veya ses kaydedilmemelidir.
  • Eğitim sırasında kameraların açık olması zorunludur. 
  • Eğitimde kayıt alınmayacaktır ve tekrarı olmayacaktır.
  • Eğitimi tamamlayan katılımcılar, ileride açılacak olan süpervizyon gruplarına kayıt yaptırma hakkı elde edecektir.
  • Eğitim ücreti: Erken kayıt (1 Ocak’a kadar) 11.500 tl (KDV dahil fiyattır). 1 Ocak itibariyle 12.500 tldir. 
  • Eğitmenler: Uzm. Psikoterapist Şeyda Betül Kılıç, Klinik Psk. Helin Göksu
  • Katılım Belgesi: Eğitim sonunda katılım belgesi verilecektir.

Bilimsel ve uygulamalı süreç temelli yaklaşımlar ile psikolojik esneklik üzerine derin bir anlayış kazanacağımız bu eğitim, danışanlarınızla daha anlamlı ve etkili bir terapötik ilişki kurmanızı sağlayacaktır.

Eğitmenler

Uzman (Psikoloji Bilim), Psikoterapist Şeyda Betül Kılıç

EABCT European Association Behavioural and Cognitive Therapies) Akrediteli Kognitif ve Davranış Terapistiyim (Ocak, 2015) Dr. Joe Oliver ( Univercity College London) ‘dan (Acceptance and Commitment Therapy – ACT) Kabul ve Adanmışlık Terapisi eğitimi alıp, süpervizyonumu tamamladım (2018, 2020) Kabul ve Adanmışlık terapileri eğitimlerinin bütün seviyelerini Dr. İbrahim Bilgen (ACT Türkiye) ‘den aldım. 27 saatlik ACT Süreç Odaklı Terapi Beceri Eğitimini tamamlayarak 3. Nesil Terapiler ile çalışmaya devam etmekteyim. Anlaşılmayana anlam kazandırmak ve ACT’ın kalbi öz şefkatle katılaşmış bağlamlara psikolojik esneklik kazandırmak üzerine Kognitif Davranış Terapileri Kongresinde’’ACT’ın Kalbi Öz Şefkat’’ sunumu yaptım. Hem yeni nesil CBT hem de CBT temelinde gelişmiş ACT terapisti olarak yetişkinlerdeki travmalar, anksiyete bozuklukları, depresyon, tükenmişlik, psikosomatik bozukluklar, panik bozukluk, ilişki sorunları ile çalışıyorum. Psikolojik katılık psikopatoloji olarak görünür. Bir terapist olarak nihai değerim, danışanların katılıktan esnekliğe geçiş rehberi olarak, daha yargısız ve anlamlı bir hayata alan açmalarını sağlamak. Kanıta dayalı terapilerin ışığında, danışanlara kendileriyle şefkatli ve esnek bir bağ kurmalarını merkeze alan rehberlik sunuyorum. Deneyimlerime göre, otantik kalmaya gönüllü insanlar çok daha mutlular. 

Eğitimlerim

  • Uygulamalı Psikoloji Yüksek Lisans: Üsküdar Üniversitesi
  • Psikoloji Lisans: Newyork Alfred Unıversıty
  • Sosyoloji Lisans: Anadolu Üniversitesi
  • Aile Danışmanlığı: Üsküdar Üniversitesi
  • Kabul ve Adanmışlık Terapisi (ACT) Eğitimleri ve Süpervizyonları yukarda belirtilmiştir.

Uzman (Klinik) Psikolog Helin Göksu

Anksiyete bozuklukları alanında uzman bir psikolog olarak, özellikle yaygın anksiyete bozukluğu, obsesif kompulsif bozukluk (OKB) ve panik bozukluk üzerine yoğunlaşmaktayım. Yetişkin bireylerle birebir çalışarak, onların yaşam kalitesini artırmayı ve mental iyi-oluş hallerini desteklemek üzerinde çalışıyorum. Her bireyin ihtiyaçları ve yaşadığı zorluklar farklı olduğu için, danışanlarıma kişiye özel bir yaklaşım sunarak psikolojik esnekliklerini artırmayı amaçlıyor ve bu süreçte süreç temelli terapiler ışığında ilerliyorum. Terapi yöntemim, bilimsel temellere dayanan ve süreç temelli yaklaşımları kapsayan Kabul ve Kararlılık Terapisidir. (Acceptance and Commitment Therapy – ACT). Bu yaklaşım, bireylerin zorlayıcı düşünce ve duygularla başa çıkabilmelerine, kendileri için önemli olan değerler doğrultusunda bir yaşam sürdürmelerine yardımcı olmayı amaçlar. ACT, bireylerin psikolojik esneklik kazanmalarına ve süreç temelli bir anlayışla hayatlarında daha anlamlı bir yön bulmalarına olanak tanır.Danışanlarıma, bilimsel ve süreç temelli yaklaşımlarla destek olurken, onların ihtiyaçlarına duyarlı ve empatik bir şekilde yaklaşmayı her zaman ön planda tutuyorum.

Eğitimlerim:

  • Klinik Psikoloji Yüksek Lisans: Royal Holloway University of London
  • Psikoloji Lisans: İstanbul Bilgi Üniversitesi (İngilizce)
  • Kabul ve Kararlılık Terapisi (ACT) Eğitimi: Prof. Steven Hayes’den almıştır ve süpervizyonlarını İngiltere’de tamamlamıştır.

Paylaş:

Paylaş:

Facebook
X
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Tarih

5 Şubat Çarşamba başlangıç olmak üzere; 12,19,26 Şubat.  5,12,19 26 Mart. 2,9,16,23, 30 Nisan.

Süre

13 hafta olmak üzere toplamda 40 saat.

Saat

20.00 - 23.00

What you'll learn

Süreç Temelli Kabul ve Adanmışlık Terapisi (ACT) Eğitimi

13 hafta boyunca, her hafta bir oturum şeklinde gerçekleştireceğimiz Süreç Temelli Kabul ve Adanmışlık Terapisi (ACT) Eğitimi ile ACT’ın temel süreçlerini süreç temelli terapi yaklaşımı çerçevesinde derinlemesine ele alacağız. Bu eğitim, geleneksel terapi eğitimlerinden farklı olarak, bireylerin biyopsikososyal süreçlerine odaklanarak terapiyi daha esnek ve kişiselleştirilmiş bir yaklaşımla uygulamanızı sağlayacak.

Süreç Temelli Terapi Yaklaşımı Nedir?

Süreç temelli terapi, “sendromlar için protokoller” yaklaşımının aksine; danışanın yaşadığı semptom ve sorunların altında yatan psikolojik süreçleri anlamaya odaklanır. Bu yaklaşımla, her bireyin kendine özgü süreçleri göz önünde bulundurularak tedavi, kişisel ihtiyaçlara göre şekillendirilir. Bu sayede terapi, daha esnek ve danışanın değişen koşullarına uygun hale getirilir.

Bu eğitimde, ACT’ın altı temel sürecini süreç temelli terapi perspektifiyle uygulamalı olarak öğreneceğiz. Danışanların ihtiyaçlarına göre hangi süreçlerin nasıl ele alınacağını ve terapiyi nasıl kişiselleştireceğimizi anlatacağız.

Neden Bu Eğitim Farklı?

Diğer Türkçe ACT eğitimlerinden farklı olarak, bu eğitim temel, orta ve ileri düzeyler şeklinde bölünmemiştir. Çünkü bu, ACT’ın temel felsefesiyle örtüşmemektedir. Eğitimimiz bir bütün olarak tasarlanmıştır ve tamamladığınızda, hem ‘temel’ hem ‘orta’ hem de ‘ileri’ düzey bilgileri kapsamlı bir şekilde öğrenmiş olacaksınız.

Eğitim süresince, Kabul ve Adanmışlık Terapisi (ACT) modelinin temel süreçleri adım adım anlatılacaktır.  Prof. Steven Hayes‘in geliştirdiği prensipler ışığında, ACT’ı süreç temelli terapi yaklaşımıyla daha esnek ve kişiselleştirilmiş ve uygulamalı bir şekilde öğreneceğiz. Eğitim sonunda, terapiyi danışanlarımızın değişen psikolojik süreçlerine uygun olarak nasıl şekillendirebileceğimizi derinlemesine olarak öğrenmiş olacağız.

Eğitim İçeriği:

Süreç Temelli Terapiler: Bu bölümde, bireylerin yaşadığı psikolojik zorlukların altında yatan süreçler üzerinde durarak, tedaviyi danışanların bireysel ihtiyaçlarına göre nasıl şekillendireceğimizi öğreneceğiz

Süreç Temelli İşlevsel Analiz (Network Analiz) ve Değişim Süreci: Danışanların içsel süreçlerini anlamak ve danışanın davranışlarının fonksiyonunu tespit etmeyi ve bu süreçlerde nasıl değişiklikler yaratabileceğimizi grup çalışmaları yapacağız.

RFT (İlişkisel Çerçeve Kuramı): İlişkisel çerçeve kuramını kullanarak düşünceler ve dil arasındaki ilişkileri nasıl anlayacağımızı öğreneceğiz.

İşlevsel Bağlamsalcılık ve Davranışçılık: Bağlamın terapide nasıl belirleneceğini ve bağlamda ortaya çıkan davranışların fonksiyonunu fark ederek nasıl müdahalelerde bulunabileceğimizi uygulamalı olarak öğreneceğiz.

Psikolojik Esneklik: Danışanların zorlayıcı düşünce ve duygularla daha esnek bir şekilde baş etmelerine nasıl yardımcı olacağımızı keşfedeceğiz. Danışanların rahatsız edici düşünceleriyle mücadele etmek yerine, onlara yer açma ve kabul becerilerini geliştirme yöntemlerini inceleyeceğiz.

ACT’ın Altıgen Modeli: Psikolojik esnekliğin temelini oluşturan bu modeli derinlemesine inceleyerek farkındalık ve kabul süreçlerini nasıl entegre edeceğimizi çalışacağız.

Bilişsel Birleşme-Ayrışma: Zorlayıcı duygu ve düşüncelerle başa çıkma yollarını, bilişsel füzyon ve defüzyon süreçlerini seanslarda nasıl kullanacağımızı öğreneceğiz.

Füzyon ve Defüzyon Seans Örnekleri: Bilişsel defüzyon süreçlerini pratik ederek seanslarda nasıl etkili kullanabileceğimizi öğreneceğiz.

Kabul: Süreç temelli terapi yaklaşımları ile duygulara yer açma becerilerini geliştirip kabul süreçlerini seans içinde nasıl uygulayacağımızı pratik edeceğiz.

Deneyimsel Kaçınma: Danışanların deneyimsel kaçınma ve kontrol davranışlarını fark ederek, bu süreçlerde kabul ve farkındalık becerilerini nasıl güçlendireceğimizi uygulamalı olarak göreceğiz.

Yaratıcı Umutsuzluk: Seans sırasında yaratıcı umutsuzluğu kullanarak danışanların sorun yaşamaya devam ettiği anlarda farklı stratejilerini nasıl uygulayabileceğimizi keşfedeceğiz.

Şimdiki An Farkındalığı: Danışanların şimdiki ana odaklanma becerilerini geliştirmek ve ACT seanslarında bu becerileri nasıl uygulayacağımızı öğreneceğiz.

Mindfulness Egzersizleri: Anda kalma becerilerini geliştiren çeşitli mindfulness egzersizleri deneyimleyip bunları seanslarda nasıl kullanacağımızı uygulamalı olarak çalışacağız.

Kavramsal Benlik ve Bağlamsal Benlik: Danışanların kendilerini düşüncelerin ötesinde bir bütün olarak algılamalarına yardımcı olma yollarını keşfedeceğiz.

Psikolojik Katılıktan Psikolojik Esnekliğe Geçiş: Bağlam olarak kendilik, perspektif alma ve şefkat odaklı yaklaşımları seanslarda nasıl kullanabileceğimizi öğrenip pratik edeceğiz.

Değerler: Danışanların hayatında en önemli olan şeyleri keşfetmelerine yardımcı olup bu değerleri terapi sürecinde nasıl yönlendirici olarak kullanabileceğimizi keşfedeceğiz.

Değer Odaklı Eylemler: Değer Odaklı Davranışlar, değerler tarafından yönlendirilen ve hayatımıza anlam katan etkili yöntemlerdir.  ACT terapisinin amacı, diğer beş alandaki becerilerin geliştirilerek değer odaklı davranışların yerleşmesini sağlamaktır, bu bölümde bunları öğreneceğiz.

ACT Terapistinin Seansta Kullanabileceği Metaforlar:  ACT’da metafor kullanımı, terapinin temelinde yer alan soyut kavramları somutlaştırarak danışanların bu kavramları daha kolay anlamasını sağlar. Temel kavramlar, metaforlar aracılığıyla daha erişilebilir hale gelir. Bu nedenlerle, metaforlar ACT’de önemli bir araç olarak kullanılır ve terapinin etkinliğini artırır.

Hexaflex Dancing ve Vaka Örnekleri:  ACT’in altı temel süreç alanını temsil eden Hexaflex modelini daha esnek ve dinamik bir şekilde uygulamayı hedefleyen bir yaklaşımdır. Danışanın zorluklarına yönelik daha kişiselleştirilmiş ve bütünsel bir yaklaşım sunmak hedeflenir. Bu sayede terapist süreçler arasında duruma göre akışkan bir şekilde geçiş yapar.Bu uygulama, danışanın ihtiyaçlarına göre hangi sürecin vurgulanması gerektiğini esnek bir şekilde belirlemeye yardımcı olur ve tek bir protokole bağlı kalmak yerine, terapi sürecinin her bir aşamasının danışanın o anki deneyimine uyarlanmasına olanak tanır. 

Eğitim Detayları:

  • Süre: 13 hafta (Her çarşamba bir oturum, 20.00-23.00) olmak üzere toplamda 40 saat. 
  • Kimler Katılabilir: Psikologlar, psikiyatrlar, psikolojik danışmanlar ve alan öğrencileri, mental sağlık alanında çalışan diğer profesyoneller.
  • Tarih: 5 Şubat Çarşamba başlangıç olmak üzere; 

12,19,26 Şubat.  

5,12,19 26 Mart. 

2,9,16,23, 30 Nisan.

  • Yer: Online (Zoom platformu üzerinden)
  • Zoom aracılığıyla düzenlenecek bu eğitimin daha verimli geçmesi adına, katılımcıların internet bağlantısına sahip olmaları ve ders sırasında kulaklık takmaları tavsiye edilir. Eğitim süresince katılımcıların kameralarının açık tutulması gerekmektedir. Hem katılımcıların hem de bulundukları ortamın gizliliği, katılımcıların sorumluluğundadır. Eğitim sırasında izin alınmadan görüntü veya ses kaydedilmemelidir.
  • Eğitim sırasında kameraların açık olması zorunludur. 
  • Eğitimde kayıt alınmayacaktır ve tekrarı olmayacaktır.
  • Eğitimi tamamlayan katılımcılar, ileride açılacak olan süpervizyon gruplarına kayıt yaptırma hakkı elde edecektir.
  • Eğitim ücreti: Erken kayıt (1 Ocak’a kadar) 11.500 tl (KDV dahil fiyattır). 1 Ocak itibariyle 12.500 tldir. 
  • Eğitmenler: Uzm. Psikoterapist Şeyda Betül Kılıç, Klinik Psk. Helin Göksu
  • Katılım Belgesi: Eğitim sonunda katılım belgesi verilecektir.

Bilimsel ve uygulamalı süreç temelli yaklaşımlar ile psikolojik esneklik üzerine derin bir anlayış kazanacağımız bu eğitim, danışanlarınızla daha anlamlı ve etkili bir terapötik ilişki kurmanızı sağlayacaktır.

Eğitmenler

Uzman (Psikoloji Bilim), Psikoterapist Şeyda Betül Kılıç

EABCT European Association Behavioural and Cognitive Therapies) Akrediteli Kognitif ve Davranış Terapistiyim (Ocak, 2015) Dr. Joe Oliver ( Univercity College London) ‘dan (Acceptance and Commitment Therapy – ACT) Kabul ve Adanmışlık Terapisi eğitimi alıp, süpervizyonumu tamamladım (2018, 2020) Kabul ve Adanmışlık terapileri eğitimlerinin bütün seviyelerini Dr. İbrahim Bilgen (ACT Türkiye) ‘den aldım. 27 saatlik ACT Süreç Odaklı Terapi Beceri Eğitimini tamamlayarak 3. Nesil Terapiler ile çalışmaya devam etmekteyim. Anlaşılmayana anlam kazandırmak ve ACT’ın kalbi öz şefkatle katılaşmış bağlamlara psikolojik esneklik kazandırmak üzerine Kognitif Davranış Terapileri Kongresinde’’ACT’ın Kalbi Öz Şefkat’’ sunumu yaptım. Hem yeni nesil CBT hem de CBT temelinde gelişmiş ACT terapisti olarak yetişkinlerdeki travmalar, anksiyete bozuklukları, depresyon, tükenmişlik, psikosomatik bozukluklar, panik bozukluk, ilişki sorunları ile çalışıyorum. Psikolojik katılık psikopatoloji olarak görünür. Bir terapist olarak nihai değerim, danışanların katılıktan esnekliğe geçiş rehberi olarak, daha yargısız ve anlamlı bir hayata alan açmalarını sağlamak. Kanıta dayalı terapilerin ışığında, danışanlara kendileriyle şefkatli ve esnek bir bağ kurmalarını merkeze alan rehberlik sunuyorum. Deneyimlerime göre, otantik kalmaya gönüllü insanlar çok daha mutlular. 

Eğitimlerim

  • Uygulamalı Psikoloji Yüksek Lisans: Üsküdar Üniversitesi
  • Psikoloji Lisans: Newyork Alfred Unıversıty
  • Sosyoloji Lisans: Anadolu Üniversitesi
  • Aile Danışmanlığı: Üsküdar Üniversitesi
  • Kabul ve Adanmışlık Terapisi (ACT) Eğitimleri ve Süpervizyonları yukarda belirtilmiştir.

Uzman (Klinik) Psikolog Helin Göksu

Anksiyete bozuklukları alanında uzman bir psikolog olarak, özellikle yaygın anksiyete bozukluğu, obsesif kompulsif bozukluk (OKB) ve panik bozukluk üzerine yoğunlaşmaktayım. Yetişkin bireylerle birebir çalışarak, onların yaşam kalitesini artırmayı ve mental iyi-oluş hallerini desteklemek üzerinde çalışıyorum. Her bireyin ihtiyaçları ve yaşadığı zorluklar farklı olduğu için, danışanlarıma kişiye özel bir yaklaşım sunarak psikolojik esnekliklerini artırmayı amaçlıyor ve bu süreçte süreç temelli terapiler ışığında ilerliyorum. Terapi yöntemim, bilimsel temellere dayanan ve süreç temelli yaklaşımları kapsayan Kabul ve Kararlılık Terapisidir. (Acceptance and Commitment Therapy – ACT). Bu yaklaşım, bireylerin zorlayıcı düşünce ve duygularla başa çıkabilmelerine, kendileri için önemli olan değerler doğrultusunda bir yaşam sürdürmelerine yardımcı olmayı amaçlar. ACT, bireylerin psikolojik esneklik kazanmalarına ve süreç temelli bir anlayışla hayatlarında daha anlamlı bir yön bulmalarına olanak tanır.Danışanlarıma, bilimsel ve süreç temelli yaklaşımlarla destek olurken, onların ihtiyaçlarına duyarlı ve empatik bir şekilde yaklaşmayı her zaman ön planda tutuyorum.

Eğitimlerim:

  • Klinik Psikoloji Yüksek Lisans: Royal Holloway University of London
  • Psikoloji Lisans: İstanbul Bilgi Üniversitesi (İngilizce)
  • Kabul ve Kararlılık Terapisi (ACT) Eğitimi: Prof. Steven Hayes’den almıştır ve süpervizyonlarını İngiltere’de tamamlamıştır.
Değerlendirme

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “Süreç Temelli Kabul ve Adanmışlık Terapisi (ACT) Eğitimi”

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Post comment